BENIEUWD OF RAADSWERK IETS VOOR JOU IS?

Ben jij geïnteresseerd om raadslid te worden voor GroenLinks Sittard-Geleen? Neem contact op via sittardgeleen@groenlinks.nl.

HEB JIJ IDEEËN VOOR HET VERKIEZINGSPROGRAMMA?

De programmacommissie schrijft het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen. De leden van de programmacommissie zijn Matthias Deleu (voorzitter), Kim Schmitz, Marco Schipper, Guy Renet en Patrick van Eijs. Zij gaan nadrukkelijk aan de slag om met inwoners, ondernemers & organisaties in Sittard-Geleen het gesprek op te zoeken over de toekomst van onze mooie gemeente op verschillende thema's. Wil je meedenken? Stuur ons een mail via sittardgeleen@groenlinks.nl

SOLLICITEER JIJ VOOR EEN PLEK OP DE KANDIDATENLIJST?

De kandidatencommissie spreekt met alle mensen die zich aanmelden om GroenLinks-raadslid te worden. De periode voor kandidaatstelling loopt van 17 mei tot en met 2 juni voor het lijsttrekkerschap en van 17 mei tot en met 20 juni voor raadsleden.
Als je je kandidaat wilt stellen voor een verkiesbare plaats (plaats 1 t/m 8) op de kandidatenlijst, ontvangen we graag jouw motivatiebrief en een CV met relevante ervaring en referenties. Je kunt deze sturen naar Mariëtte Bocken, lid van de kandidatencommissie: mariettebocken@ziggo.nl Als je op de kieslijst wilt om ons te steunen, maar niet op een verkiesbare plaats, is een mailtje voldoende.
Je kunt haar ook vragen stellen over de procedure via haar emailadres of telefoonnummer: 06-21826547.
Ook gaan we als afdeling actief werven. We zijn nadrukkelijk op zoek naar kandidaten met diverse achtergronden, wisselend in leeftijd en aanvullend in kennis en ervaring. Teamvorming en samenwerking zijn belangrijke eigenschappen.
Uiteindelijk presenteert de kandidatencommissie bestaande uit Mariëtte Bocken, Aris Zeilstra (voorzitter), Fred Penners, Jennifer Slippens en Ron Zwamborn een kandidatenlijst, inclusief de lijsttrekker. De leden van GroenLinks Sittard-Geleen stemmen in het najaar van 2021 tijdens een ALV over de uiteindelijke kieslijst.

MEEDOEN MET DE CAMPAGNE VOOR GROENLINKS SITTARD-GELEEN?

Wij willen dat de verkiezingsuitslag zo sociaal en groen mogelijk is. Dat vraagt om het beste resultaat voor GroenLinks Sittard-Geleen ooit. Kom jij meehelpen met de campagne om dit te bereiken? Meld je bij onze campagneleider Lucas Janssen via sittardgeleen@groenlinks.nl.