Afgelopen zaterdag was de Kick-off 2021 georganiseerd door GroenLinks landelijk in het gebouw van de Tweede Kamer in Den Haag. De centrale presentaties stonden in het teken van de verkiezingen van de Provinciale Staten (PS) en het Europese parlement (EP). Kandidaten voor de Eerste Kamer stelden zich voor. Lokale bestuursleden, DMM’ers (digital media managers) en campaigners konden workshops bijwonen.

Deze verkiezingen zijn belangrijk voor GroenLinks, de ingezette groei dient zowel op provinciaal als Europees niveau verzilverd te worden. Bij beide verkiezingen heeft het opkomstpercentage flinke invloed op de uitslag. Omdat de opkomsten in vergelijking met Tweede Kamer- en gemeenteraadsverkiezingen lager zijn, zal een hogere opkomst van GL-stemmers een relatief groot effect hebben.

In beide campagnes wordt daarom ingezet om zoveel mogelijk GL-stemmers te mobiliseren. En daarbij is jouw hulp zeer welkom! Binnenkort zullen de details van de campagnes bekend gemaakt worden. Zeker is, dat de activiteiten vanaf januari 2019 zullen starten.

Wil je op enigerlei wijze in het nieuwe jaar meehelpen bij de campagnes, meld je dan nu alvast aan via http://sittardgeleen@groenlinks.nl