Fractievoorzitter Math de Loo en Raadslid Jos Janssen hebben vanavond de druk bezochte bijeenkomst in de Hanenhof bijgewoond.

Tijdens de avond gaf het college (Wethouder Leon Geilen en ambtenaar Corrie de Koster) een presentatie van anderhalf uur over de bestuursopdracht plannen duurzame accommodaties in Sittard-Geleen. De raad en 'het veld' was ook goed vertegenwoordigd. De presentatie wordt nog ter beschikking gesteld.   Het komt er op neer dat - als de plannen van het college dit jaar door de raad worden vastgesteld - door clustering van de grootste accommodaties per stadsdeel en aanscherping van subsidiebeleid in totaal 37 accommodaties komen vrij te vallen (vrijvallen kapitaalslasten en exploitatielasten), waardoor op termijn sprake zou moeten zijn van aanzienlijke kostenbesparing.
Realisatie is volgens planning voorzien in 2020 en 2021. De raad zal hierover ook bij de behandeling van de kadernota in meegenomen worden en dit jaar een besluit over nemen.